τροχιές

Με την πράξη να ανακαλύπτουμε αλήθειες και πάλι με την πράξη να τις ελέγχουμε και να τις αναπτύσσουμε.../Πράξη, γνώση και ύστερα πάλι πράξη˙ η μορφή αυτή της κυκλικής επανάληψης είναι ατελεύτητη.

Μάο ΤσεΤουνγκ


Το συμβάν δεν είναι ο Άλλος του Λόγου αλλά ο 'Αλλος της φιλοσοφίας, όπως ορίζεται σύμφωνα με την πλατύτερη έννοια της πολύπλοκης δομής του, αντί να ορίζεται μόνο με όρους ''παρουσίας".

Francois Laruelle




Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Ο ΥΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ



ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΙΣ 20-21 ΙΟΥΝΗ 2009 ΣΤΟ ΖΑΓΚΡΕΜΠ ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΩΤΗ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΤΟΥ ΖΑΓΚΡΕΜΠ

ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ :MIRAN BOZOVIC,MARTIN HAGGLUND, PETER HALLWARD ΚΑΙ GRAHAM HARMAN

TO KEIMENO TΗΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ...

Ένας αιώνας έχει περάσει απο το 1909, και την έκδοση του έργου ΄΄Υλισμός και Εμπειριοκριτικισμός΄΄, ενός κειμένου στο οποίο ο Λένιν απάντησε στην υποτιθέμενη ΄΄εξαφάνιση της ύλης΄΄στην φυσική θεωρία προσπαθώντας να αποσαφηνίσει τα θεμέλια του φιλοσοφικού υλισμού. Το έκανε διερωτόντας τις συνέπειες των σύγχρονων θέσεων πάνω στα στοιχειώδη φιλοσοφικά ερωτήματα: Προηγείται το Είναι της σκέψης;Μπορούμε να εδράσουμε την επάρκεια της σκέψης και της αίσθησης στα υλικά αντικείμενα ανεξάρτητα απο την σκέψη και την αίσθηση;Είναι δυνατό να υπάγουμε τις λειτουργίες του σκεπτεσθαι στις υλικές διαδικασίες; Είναι η ΄΄'υλη΄΄ μία φιλοσοφική ή επιστημονική έννοια;Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στον φιλοσοφικό υλισμό και την πολιτική πράξη;

Αυτές οι ερωτήσεις συνεχίζουν να ταράσσουν τη σύγχρονη σκέψη, αλλά δεν είναι πλέον οι «ίδιες» ερωτήσεις: η σημασία τους έχει μετασχηματιστεί από έναν αιώνα πολιτικών, επιστημονικών, και φιλοσοφικών παρεμβάσεων. Αυτό το συμπόσιο αφιερώνεται στην επαναξιολόγηση των θεμελίων τους για τη φιλοσοφία και την πολιτική του 21ου αιώνα.

Διαλεκτικός. Ιστορικός.Υπερβατολογικός. Μη-φιλοσοφικός. Εξαλειπτικός. Θεωρησιακός. _______________. Αυτό το κάτι που αποκαλείται «υλισμός» συνεχίζει να απαιτεί να πάρουμε μια θέση.

Ποιά είναι αυτή;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου