tag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post3314403625953195357..comments2011-07-13T14:20:23.128-07:00Comments on ΣΥΜΒΑΝΤΑ: Η ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΥΤΟΠΙΑΣ:μικρό μανιφέστο μη-φιλοσοφικού ΠλατωνισμούGodelhttp://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-83550473724671728412010-01-24T08:52:52.531-08:002010-01-24T08:52:52.531-08:00Για να επανέλθω. Ήδη ο προβληματισμός έχει εγκλωβι...Για να επανέλθω. Ήδη ο προβληματισμός έχει εγκλωβιστεί στο ζήτημα της γλώσσας, οι παρατηρήσεις περί των κεφαλαίων γραμμάτων και η επιμονή στο νέες ιδέες-νέα γλώσσα, αποδεικνύει ότι δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε για τον προβληματισμό, τη σκέψη αυτή καθεαυτή.<br />1. Χρησιμοποιώ με μη-φιλοσοφικούς όρους( δες εντός blog τα σχετικά links της onphi καθώς και τα κείμενα του Φ.Λαρυέλ που έχω μεταφράσει κ αναρτήσει. Αυτό το λέω για να εξηγήσω ότι δεν ακολουθώ την φιλοσοφική μέθοδο χρήσης της γλώσσας, αλλά χρησιμοποιώ την γλώσσα για ανασυνθέσω και να κατασκευάσω ακόμα και σημασίες που δηλώνουν αντιθέσεις προς την κλασσική φιλοσοφική απόδοση των εννοιών έτσι όπως της έχουμε γνωρίσει.<br /><br />1. Λές ΄΄κόσμος νέος με ίδια γλώσσα δεν γίνεται΄΄. Λέω κόσμος νέος δεν παρουσιάζεται στη γλώσσα αλλά απλώς εκφέρεται, όταν λέω τη λέξη ΄΄μετασχηματισμός΄΄ δεν μετασχηματίζω αλλά σηματοδοτώ κάτι το οποίο κάπου πρέπει να συμβαίνει. Χωρίς αυτό το συμβαίνει να προκαλεί μετασχηματισμούς στον ήδη-κόσμο , φυσικά δεν υποστηρίζω ότι μετασχηματίζω τον κόσμο μέσω των λέξεων. Υποστηρίζω όμως ότι μπορώ να θεωρώ τους αναγκαίους μετασχηματισμούς για τον κόσμο και να τους εκφέρω. Δεν ξέρω αν για αυτό θα χρησιμοποιήσω νέα γλώσσα, ξέρω όμως ότι και η παραδεδομένη γλώσσα μου αρκεί εργαλειακά να αποδώσει μία νέα θεωρία. Για παράδειγμα ο Λένιν όταν γράφει στο Τι να Κάνουμε για το Κόμμα νέου τύπου ,σε επίπεδο γραφής χρησιμοποιεί την λέξη Κόμμα, λέξη που την χρησιμοποίησαν και οι Μαρξ-Ένγκελς , και οι Γερμανοί Σοσιαλδημοκράτες και η Λούξεμπουργκ. Δημιουργεί μια νέα χρήση για αυτή τη λέξη, δίνει ένα νέο περιεχόμενο σε αυτή τη λέξη, υποδηλώνει μια σημασία που απο ακόμα μια λέξη μετατρέπεται σε μία νέα έννοια, και αυτό δεν είναι γλωσσολογικό αλλά θεωρητικό έργο. Και μιλάει για μια έννοια που ακόμα δεν υπάρχει, δεν επικρατεί, δεν υφίσταται στο κίνημα της εποχής του. Δημιουργεί συνεπώς μία αφαίρεση ώστε να σχηματίσει μία νέα ιδέα και την κριτική του την απευθύνει στο κίνημα της εποχής του, στην εποχή του την ίδια, αδιαφορώντας αν γράφει ή μιλάει με το παραδεδομένο λεξικό του σοσιαλισμού της Β' Διεθνούς.<br />2. Περί νέων κ παλιών δεν ξέρω τι εννοείς φίλε Ανώνυμε, τα παραδείγματα που χρησιμοποιώ απο το έργο κορυφαίων στοχαστών δεν είναι για να συγκρίνω τίποτα και κανένα, το κάνω για την διευκόλυνση του διαλόγου. Από κει και πέρα ο ενδιαφέρον διάλογος νομίζω ότι χρειάζεται και μια υπομονή παρακολούθησης της σκέψης του άλλου και συστηματικής επικοινωνίας. Ελπίζω να προσφέρω σε κάτι απο τα δυο.Godelhttps://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-75341993970093235842010-01-24T07:55:05.065-08:002010-01-24T07:55:05.065-08:00Δυστυχώς, προφανώς το πρόβλημα παραμένει και η απά...Δυστυχώς, προφανώς το πρόβλημα παραμένει και η απάντηση του ανώνυμου (Idées), δημοσιεύτηκε στο δικό μου blog. Έχω ήδη αρχίσει να απαντώ. Αν θέλεις, μπορώ βέβαια να μεταφέρω τα σχετικά σχόλια εδώ με copy-paste.Αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-84382588267616611802010-01-24T05:29:22.252-08:002010-01-24T05:29:22.252-08:00Θα προσπαθήσω να δώσω κάποιες απαντήσεις(όντως στο...Θα προσπαθήσω να δώσω κάποιες απαντήσεις(όντως στο ιστολόγιο symvanta δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα λειτουργίας) στα ερωτήματα του Ανώνυμου φίλου:<br /><br />1.Η σχέση της θεωρίας με το ανύπαρκτο-ακόμη είναι ουσιαστικά η απόπειρα εγγραφής των δυνατοτήτων μίας Άλλης κατάστασης του κόσμου, πέρα απο την επιβαλλόμενη του ήδη-κόσμου και εννοώ του κόσμου που διαμορφώνει ο καπιταλιστικός πολιτισμός. Συνεπώς το εκτός, το έξω, πρέπει να το παίρνουμε υπόψη μας ως μία δυνατότητα που επειδή δεν έχει ακόμα πραγματωθεί δεν ανιχνεύεται μέσα στο πεδίο της παρουσίας-του θεάματος θα έλεγα αυτού του κόσμου.<br />2.Η θεωρία φυσικά χρησιμοποιεί την γλώσσα ως έχει διαμορφωθεί μεσα στην ιστορία του πολιτισμού.Αυτό δεν σημαίνει όμως πως η λειτουργία της θεωρίας είναι ένα έδαφος της γλώσσας. Το δείξιμο του νέου, του καινοφανούς, του ουτοπικού στοιχείου δεν είναι απαραίτητο να γίνεται με την ίδρυση μιας νέας γλώσσας( εδώ θα πέφταμε στην παγίδα του επικοινωνισμού του Χάμπερμας)αλλά με την κατασκευή εννοιών που να αποτελούν δείκτες συμβάντων, πράξεων και ιδεών. <br />3. Αν προσπαθούμε να αντιληφθούμε την ύπαρξη της θεωρίας με όρους ΄χωρου( που είναι, εκτός κόσμου ή εντός κόσμου και που είναι ο ένας τόπος ή ο Άλλος τόπος) ουσιαστικά προσπαθούμε να την αντιμετωπίσουμε σαν αντικείμενο, σαν πράγμα,σαν φαινόμενο μέσα σε ένα πεδίο. Όμως κάνοντας κάτι τέτοιο δεν μιλάμε για το τι υπηρετεί η θεωρία, τι είναι αυτό που γεννά, γιατί ερμηνεύει και γιατί παρεμβαίνει στο ήδη υπάρχον. Με αυτό τον τρόπο στερούμε την ριζοσπαστικότητα της ως βασικής πλευράς της πράξης, δηλαδή της φοράμε απλά την υποχρέωση να θεωρεί τον εξωτερικό κόσμο που εκτυλλίσεται μπροστά της και όχι να διατυπώνει καν την άρνηση αυτού του κόσμου και την κατάφαση για ένα άλλο κόσμο. Σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα είχαμε στην ιστορία του πολιτισμού , δει ποτέ να γεννιώνται οι κάθε φορά επαναστατικές θεωρίες, οι ιδέες που προετοιμάζουν το έδαφος για νέες πράξεις, για νέους κόσμους, για πρόοδο δηλαδή της ανθρωπότητας(απο την Πολιτεία του Πλάτων μέχρι το έργο του Μάρξ αυτό που κυριαρχεί είναι η παραγωγή θεωρίας ενάντια στον ήδη-κόσμο της εποχής τους)<br /><br />ας διαβαστεί άμεσα απο εδώ η απάντηση μου στο φίλο ΑνώνυμοGodelhttps://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-88923428448965961192010-01-24T04:38:36.419-08:002010-01-24T04:38:36.419-08:00Δες σε παρακαλώ τα σχόλια κάτω από την αναδημοσίευ...Δες σε παρακαλώ τα σχόλια κάτω από την αναδημοσίευσή μου. Υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις για το κείμενό σου, τις οποίες ο ερωτών ισχυρίζεται ότι προσπάθησε να γράψει εδώ αλλά δεν μπορούσε (είχα πει ότι παρακαλώ οι ερωτήσεις και τα σχόλια, αρχικά τουλάχιστον, να πηγαίνουν στο δικό σου blog). Επειδή δεν θέλω να απαντήσω πριν έχεις εσύ την δυνατότητα να το κάνεις και εκ μέρους σου, κάνε ένα κόπο και πέρνα από το τμήμα σχολίων για την ανάρτηση στο blog μου.Αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-83918514152505725932010-01-24T03:01:03.598-08:002010-01-24T03:01:03.598-08:00Έγινε,περιμένω με ενδιαφέρον.Έγινε,περιμένω με ενδιαφέρον.Godelhttps://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-47350366090925168632010-01-24T02:27:49.770-08:002010-01-24T02:27:49.770-08:00Εδώ είμαστε: http://radicaldesire.blogspot.com/201...Εδώ είμαστε: http://radicaldesire.blogspot.com/2010/01/blog-post_24.htmlΑντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-66863175288312570312010-01-24T02:18:00.595-08:002010-01-24T02:18:00.595-08:00Όταν θα έχω το κείμενο έτοιμο (ίσως στο τέλος του ...Όταν θα έχω το κείμενο έτοιμο (ίσως στο τέλος του καλοκαιριού) θα σε ενοχλήσω. Σε ευχαριστώ για αυτό το κείμενο πάντως, μου έφτιαξες πραγματικά τη μέρα σήμερα.Αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-44958056382660745262010-01-24T02:00:03.666-08:002010-01-24T02:00:03.666-08:00Πραγματικά, αν πιστεύεις ότι μπορώ να βοηθήσω, είμ...Πραγματικά, αν πιστεύεις ότι μπορώ να βοηθήσω, είμαι στη διάθεση σου να κανονίσουμε να τα πούμε όποτε χρειαστεί.Godelhttps://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-1465411057708576442010-01-24T01:52:21.339-08:002010-01-24T01:52:21.339-08:00OK, έγινε. Δεν ξαναρωτώ. Για το συγκεκριμένο ποστ,...OK, έγινε. Δεν ξαναρωτώ. Για το συγκεκριμένο ποστ, επειδή αφορά πολύ άμεσα τα δικά μου ερευνητικά ενδιαφέροντα και συγκεκριμένα ένα κεφάλαιο που θέλω να γράψω πάνω στον Μπαντιού και τη σχέση του με την φιλοσοφική παράδοση της Ουτοπίας, μπορεί να ξαναμιλήσουμε στο μέλλον (και εκτός blog).Αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-21119637896545271832010-01-24T01:24:10.446-08:002010-01-24T01:24:10.446-08:00Αναδημοσιεύεις, ειλικρινά μπορείς ελεύθερα και ανε...Αναδημοσιεύεις, ειλικρινά μπορείς ελεύθερα και ανευ αδείας να αναδημοσιεύεις, φτάνει μόνο η αναφορά της πηγής,τίποτα άλλοGodelhttps://www.blogger.com/profile/17468392676847828098noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2081804122800733421.post-26912419239066362432010-01-23T16:14:18.564-08:002010-01-23T16:14:18.564-08:00Παρομοίως, αιτούμαι αδείας αναδημοσίευσης.Παρομοίως, αιτούμαι αδείας αναδημοσίευσης.Αντωνηςhttps://www.blogger.com/profile/05403240713076869920noreply@blogger.com