τροχιές

Με την πράξη να ανακαλύπτουμε αλήθειες και πάλι με την πράξη να τις ελέγχουμε και να τις αναπτύσσουμε.../Πράξη, γνώση και ύστερα πάλι πράξη˙ η μορφή αυτή της κυκλικής επανάληψης είναι ατελεύτητη.

Μάο ΤσεΤουνγκ


Το συμβάν δεν είναι ο Άλλος του Λόγου αλλά ο 'Αλλος της φιλοσοφίας, όπως ορίζεται σύμφωνα με την πλατύτερη έννοια της πολύπλοκης δομής του, αντί να ορίζεται μόνο με όρους ''παρουσίας".

Francois Laruelle




Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Εξομολόγηση 1η : ο μόχθος του ανώτερου


Πίνακας του David,Ναπολέων ο Μέγας

Ποιός ταπεινός δεν θέλησε τον όλεθρο του ανωτέρου του;Ποιά δουλική ψυχή μέσα μας δεν επιθύμησε να μας κρατήσει μέσα στο ανθρώπινο το πολύ ανθρώπινο τομάρι της σκέψης που περνιέται για κάτι μεγάλο όσο καιρό μας κρατάει μέσα στο μικρό, μέσα στον ασήμαντο χρόνο της επανάληψης;

Αυτός ο όλεθρος του κατώτερου μέσα μας είναι πιο δύσκολο έργο και απο το να διανοηθείς ένα αριστούργημα τέχνης, απο το να ηγηθείς ενός ατέλειωτου ταξιδιού μέσα στο άγνωστο, ο όλεθρος του κατώτερου είναι μια επιλογή πόνου, ενοχής και φόβου. Η κατάφαση στη ζωή, η απόδειξη ότι προχωράμε μπροστά, τι άλλο μπορεί να είναι απο αυτή την ασταμάτητη εργασία για τον όλεθρο του κατώτερου, για την εξαφάνιση του απο παντού μέσα μας, απο το σβήσιμο του;. Όμως σε αυτό τον πόλεμο πρέπει να μπεις αποφασισμένος να εξολοθρεύσεις και όχι να νικήσεις απλά.

Αν χαρίσεις όρους επιβίωσης στο κατώτερο ίσως να μην ξανατολμήσεις ποτέ την υπέρβαση, την ιδέα της κάθαρσης θα την φυλακίσεις στο κελί της πουλημένης αυτάρκειας ΄΄ότι κάποτε προσπάθησα έστω για μια φορά΄΄. Το σκοτεινό σημείο της απόφασης για μια τέτοια εκστρατεία παραμένει το αντικείμενο όλων των επιστημών του ανθρώπου.
Από που άραγε γεννήθηκε και υπο ποιές συνθήκες το μεγαλειώδες, το ύψιστο, το ιδανικό της ανθρώπινης δράσης μέσα στην Ιστορία; Πριν κατέλθουμε στα πιο μεγάλα πολεμικά πεδία, οφείλουμε να απαλείψουμε τον εσωτερικό εχθρό, να επιδιώξουμε το ανέφικτο...να εξαφανίσουμε το πεδίο διαμάχης με το ήδη-υπαρκτό-Εγώ.Έτσι μόνο μπορεί να κάνει το Εγώ την έξοδο του απο την εσωτερικότητα της διαμόρφωσης στην εξωτερικότητα της επιβολής, της πράξης στον κόσμο. Δεν μπορούμε αδιάκοπα να ξεχνιόμαστε στην εσωτερική πάλη,δεν μας επιτρέπετε να μην εξαπολύουμε την δύναμη μας στον κόσμο.

σ.

6 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο.

    (Ίσως σχετίζονται: )
    http://www.filosofia.gr/item.php?id=629

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για το σχόλιο σου φίλε rakis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αρκετά ενδιαφέρουσα η απόψή σου...!
    μήπως είναι εύκολο να διευκρινήσεις και τον τρόπο που του εφικτού ή και ανευ-ικτου ολέθρου;
    καλό απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είναι ένας τρόπος αλλά μια επιλογή να αποπειραθούμε να αλλάξουμε, να καταστήσουμε εξαφανισμένο το παλιό μέσα μας, να επιδιώξουμε μια δραστηριότητα που θα μας οδηγεί σε ένα αδιάκοπο μετασχηματισμό. Είναι ανέφικτο και εφικτό μαζί, γιατί πάντα υπάρχει ένα ίχνος της Εγωιστικής ύπαρξης που αναπαράγει μια καθεστυκία αντίληψη για τον Εαυτό μας σε σχέση με την πραγματικότητα, αντίληψη μερική-υποκειμενική, μυθοπλαστική και παθητική επι της ουσίας. Πρέπει να επιμένουμε με συνείδηση αυτής της κατάστασης να δρούμε με το Εγώ-επέκεινα του Εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "να καταστήσουμε εξαφανισμένο το παλιό μέσα μας"
    δηλ.το ίδιο το υπο-κείμενο να αποδομήσει τον εαυτό του..;
    πρόθεση,αποδόμησης του Έσω,προκειμένου να εκσ-οριστεί στο επέκεινά του ...
    Είναι απαραίτητη αυτή η ολική έκλειψη του "Εγώ";δεν είναι εφικτό(στο περιβάλλον της προσπάθειας)να μετακινηθείς στο επέκεινα χωρίς να διαγραφεί το "Εγώ";

    το "Εγώ" οριοθετεί την υπέρβασή του.. ;

    ευχαριστώ για την ανταπόκριση...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή